FAQ
Waar kan ik je vinden op social media?
Je kunt me volgen via:
- BLOG: www.1000en1boeken.nl/blog.php
- INSTAGRAM: www.instagram.com/1000and1bindery/ (behind the scenes & werk)
- PINTEREST: www.pinterest.com/pauladerksen
Op welke dagen is de binderij open?
Ik ben werkzaam in de binderij op maandag t/m donderdag. Elke vrijdag is de binderij gesloten en deze dag telt dan ook niet als werkdag bij de levertijd van de producten.
Hoe lang duurt het voor mijn bestelling klaar is?
De verschillende en actuele levertijden kun je bij de producten zien. Dit kan 4 werkdagen zijn, maar voor sommige producten heb ik langer de tijd nodig. Bij ringendoosjes classic is dit bijv. 6 werkdagen. Na het bedrukken moet het ringendoosje nl. nog onder bezwaar een paar dagen drogen. Heb ik iets niet op voorraad dan staat of een kleur uitgevinkt of is de levertijd op dat moment voor dat product wat langer.
Bij drukte kunnen de levertijden ook oplopen.
Je vindt altijd de actuele levertijden bij elk product in het keuzemenu personalisatie, zie roze pijl. De levertijd geeft de periode weer van het moment van bestellen tot het moment dat ik het naar PostNL breng.
Heb je wensen die niet in de shop te vinden zijn, zoals een custom order, dan moet ik zo'n opdracht inplannen in mijn agenda. Hou dan rekening met maak/ droogtijd in de boekenpers.
Kun je een test print maken voor het daadwerkelijke drukken?
Ik kan geen proefdruk voor je maken. Ik druk nog ambachtelijk met loden letters. Dit betekent dat elke letter met de hand wordt geraapt en in de letterpers gezet wordt. Dit is erg arbeidsintensief en er komt geen computer bij kijken. De prijzen voor het bedrukken heb ik zo gunstig mogelijk gehouden en er is in het budget dan ook geen ruimte voor een proefdruk.
Je kan altijd een kijkje nemen op de pagina personalisatie voorbeelden.
Hoe zijn je verzendkosten opgebouwd?
Je bestelling wordt vestuurd als pakket.. De trackingcode stuur ik je zo snel mogelijk nadat ik je bestelling verstuurd heb.
PAKKET BINNEN NEDERLAND: Pakjes worden verstuurd met PostNl inclusief track en trace.
VERZENDING NAAR BELGIE: Pakjes worden verstuurd met PostNL inclusief track en trace
Keuze uit lettertypes
Namen, een (trouw- of geboorte-)datum, een locatie of titels op boeken worden door mij nog op een ambachtelijke wijze gezet onder hoge temperatuur, met folie of in blinddruk, gebruik makend van loden letters. Je kunt foto’s van de lettercorpsen & de grootte bij het product vinden. Ik heb een beperkt aantal lettertypes tot mijn beschikking, zie ook personaliseren. Mocht je voorbeelden willen zien, kijk dan op mijn pagina voorbeelden personalisatie.
Eigen logo op produkten
Ik krijg regelmatig de vraag of een eigengemaakt logo op mijn produkten gedrukt kan worden. Op dit moment bied ik deze optie niet aan. Ik druk nog op ambachtelijke wijze met loden lettercorpsen en van een (huwelijks)logo moet dan elders een cliché besteld en gemaakt worden. Voor eenmalig gebruik is dit heel kostbaar, er zit nl. een behoorlijk prijskaartje aan vast plus dat je ook beperkt bent tot de maximale grootte die mijn letterpers aan kan. Daarom bied ik deze mogelijkheid niet aan en verwijs ik graag naar mijn loden lettercorpsen. Wellicht zit daar iets bij wat je / jullie ook aanspreekt.
Kan ik iets kopen zonder bedrukking? Het lukt me niet om zonder bedrukking iets in de winkelwagen te stoppen.
Dat klopt inderdaad! Het keuzemenu personalisatie is een verplichte keuzelijst. Ik verkoop nl. alleen gepersonaliseerde producten.
Kan ik korting krijgen bij bestellen van 1 of meer producten?
Alles wat hier in de binderij gemaakt wordt, wordt met de hand gemaakt.
Ik werk alleen met kwalitatief mooie materialen en ik heb de leveranciers daarvan dan ook met zorg uitgekozen. De producten komen niet uit een machine rollen. Alles wordt met de hand gesneden, met de hand gelijmd / bekleed en drukwerk wordt nog met de hand gezet. Dit betekent dat alle letters geraapt worden, in de foliepers gaan, verwarmd en naderhand ook weer letter voor letter moeten worden opgeruimd. Daarbij komt ook nog dat ik een percentage ((9% - 21%) van de productprijs moet afdragen aan de Nederlandse Belastingdienst. Ook over de verzendkosten moet ik btw afdragen. Ook ik heb te maken met steeds hogere prijzen bij mijn eigen leveranciers;. Lijm, papier, grijsbord, bekledingsmaterialen, alles is fors duurder geworden de afgelopen tijd. Dit alles maakt dat ik geen korting kan geven bij bestellen van 1 of meer producten.
Kun je een + - teken tussen onze namen drukken?
Een + teken bestaat NIET in loden letters, dus als je een +-teken invult zal ik het & - teken voor je gebruiken. Ik druk op de ouderwetse manier met loden letters, voor een impressie zie personalisatie.
Kun je een | teken in onze datum drukken 09 | 09 | 2024 ?
Een | teken bestaat NIET in loden letters, dat is echt een computer teken. Dus als je een | teken invult zal er naar een alternatief gekeken moeten worden: 09.09.2024 of 09-09-2024 of 9 september 2024
Ik druk op de ouderwetse manier met loden letters, voor een impressie zie personalisatie.
Kun je ook gelijk de lege witte vellen printen met onze geloften voor de vowsboekjes?
Ik heb geen printer in de binderij, dus ik kan je daar niet bij helpen. Koop je een vow boek met daarin 2 losse A5 vellen, dan is het wel mogelijk om i.p.v. 2 losse A5 vellen 1 x A4 van mij te ontvangen. Die kun je dan makkelijker door je eigen pinter halen en zelf door midden snijden. Mocht je daar meer informatie over willen stuur me gerust een berichtje voordat je gaat bestellen.
Is natural linen hetzelfde als natuurlinnen?
Ja natural linen en natuurlinnen is hetzelfde. Ik verkoop wereldwijd, waardoor ik alle kleurnamen op bijv. de foto bij de linnen gastenboeken in het Engels heb genoteerd..
Kleuren op de productfoto's:
Het kan zijn dat kleuren op foto's iets verschillen. Dit komt omdat de productfoto's in verschillende sessies over de jaren zijn geschoten. Elke keer is het daglicht anders, waardoor je soms kleine kleurverschillen ziet.
De binderij is dicht vanwege vakantie en weer open op de aangegeven datum. Lukt het je dan om mijn bestelling op tijd af te krijgen voor mijn bruiloft?
Na een vakantieperiode gelden gewoon weer de levertijden aangegeven in het keuzemenu personalisatie. Zie daarvoor ook de uitleg bij de vraag Hoe lang duurt het voor mijn bestelling klaar is? (zie hierboven bij de roze pijl).